LV

Tendences bezalkoholisko dzērienu segmentā

Apzināta izvēle, kas sniedz piederības sajūtu

Zema alkohola satura dzērienu kategorija jau sen vairs nav šaura nozares niša. Tā ir ļoti attīstījusies kopš laika, kad patērētājiem, kuri jebkādu iemeslu dēl izvairījās no alkohola, tika piedāvāta viena nevērīga dzēriena alternatīva. Kas ir būtiski mainījies – sabiedrība uzstāda bezkompromisa prasību pēc aizraujošas  un kvalitatīvas garšu pieredzes, kas rada piederības sajūtu. Šodien “sober curious” ir vispasaules kustība, kuru palīdz veidot arī sociālo mediju ietekmētāji. Pasaulē tiek atvērti bāri, kur tiek piedāvāti tikai dzērieni un kokteiļi bez alkohola. To galvenie patērētāji ir jaunā pieaugušo paaudze ar izteiktām rūpēm par savu veselību un labsajūtu. Mērena alkohola lietošana vai pilnīga atteikšanās no tā kļūst arvien populārāka, jaunajai pieaugušo paaudzei koncentrējoties uz personīgo veselību un labklājību. Te noteikti lomu spēlē arī katra inovatīvā dzēriena izcelsmes stāsts, mūsdienīgās tehnoloģijas un sastāvdaļu ilgtspēja.

Inovācijas un neizsīkstošas iespējas

Augošais pieprasījums pēc zema alkohola satura un bezalkoholiskajiem dzērieniem pamazām sāk  mainīt dzērienu nozares nākotni. Šis sektos attīstās strauji un bez ierobežojumiem – jaunās tehnoloģijas un inovatīvas fermentācijas metodes iezīmē sākumu izsmalcinātām, kvalitatīvām un bezalkoholiskām dzērienu alternatīvām pieaugušajiem patērētājiem.

Novatoriski ražotāji apspēlē alus, vīna dzērienus un pat kafiju vai tēju, lai piedāvātu klientiem kaut ko pilnīgi jaunu. Agrīnie hibridizācijas piemēri ir dzirkstoši tējas dzērieni vai jau iecienītās aukstās kafijas, kas lavierē starp patērētāju vajadzībām pēc baudas, atpūtas un enerģijas. Fermentācija aptver alkohola garšas nianses, savukārt, čili un paprika sniedz dzērienam raksturīgo siltumu. Tā ražotāji atrod ruma, viskija un brendija notis bezalkoholiskajos dzērienos, savukārt, kadiķis un koriandrs ir labi pazīstamas džina sastāvdaļas. Iespējas ir visai plašas un tehnoloģijas ļaut turpināt atklāt arvien jaunu iespēju potenciālu, kas pārsteidz pat rūdītus skeptiķus.

LYRE’s:  100 miljoni iemeslu nogaršot

Zīmols tikai divus gadus atpakaļ sācis iekarot globālo dzērienu tirgu, bet jau izcīnījis vadošās pozīcijas bezalkoholisko dzērienu sortimentā. Divu gadu laikā tas novērtēts ne tikai klientu lokā, bet arī pasaules finanšu tirgū. LYRE’s Spirit Co atzīts par vērtīgāko uzņēmumu savā nišā, uz globālās vērtības skalas sasniedzot 100 miljonu britu mārciņu atzīmi. Šobrīd 13 bezalkoholiskie dzērieni ir pieejami jau 43 valstīs. Ar jaunajiem sasniegumiem kabatā un uzticīgo investoru atbalstu LYRE’s plāno paplašināt savu eksportu vēl 17 valstīs, nesot līdzi jaunus produktus un pētījumos balstītu ražošanas attīstību. GEMOSS lepojas būt par šī zīmola bezalkoholisko dzērienu oficiālo izplatītāju Latvijā.

LYRE’s līdzdibinātājs Marks Livings (Mark Livings), atklāj, ka “divu gadu tirdzniecības perioda novērtējuma atskaite 100 miljonu mārciņu apmērā ir aizraujošs sasniegums. Bezalkoholisko un zema alkohola satura dzērienu kategorija jau veido 3% no visa dzērienu tirgus. Tiek prognozēts, ka līdz 2024. gadam tā pieaugs līdz 31%. Alkohola patēriņš samazinās – mileniāļu paaudze alkoholu patērē par 20% mazāk nekā viņu vecāki tajā pašā vecumā. Patērētāji izdara veselīgākas izvēles attiecībā uz pārtikas un dzērienu kategorijām, izvirzot nemainīgi augstas prasības attiecībā uz garšu un sociālo pieredzi.”

LYRE’s nepieņem kompromisus – aizstājot augstvērtīgu stipro alkoholu kokteiļos ar LYRE’s , tiek iegūta dzēriena garša, kas ļāvusi tam patiesi noticēt ne tikai klientiem, bet arī investoriem, veicinot straujāko uzņēmuma izaugsmi pasaules mērogā. Ar 13 augstākās kvalitātes bezalkoholiskajiem stiprajiem dzērieniem iespējams pagatavot 90% no pasaulē populārākajiem kokteiļiem. Katrs dzēriena veids gluži zinātniski pietuvināts tā atdarinātajam oriģinālam.